Zapalenie otrzewnej gruzlicze ograniczone

Uprzednie stosowanie leczenia lampą kwarcową wymaga dłuższego leczenia bizmutem. Poza tym pozostaje postępowanie przeciwobjawowe I leczenie następowe, które ma za zadanie wzmocnić ustrój. b) Zapalenie otrzewnej gruźlicze ograniczone (Periionitis tuberculosa circumscripfa) Przyczyny i anatomia patologiczna. Zapalenie otrzewnej gruźlicze ograniczone powstaje na tle owrzodzeń gruźliczych jelita, gruźlicy wewnętrznych narządów płciowych kobiecych, wątroby, nerek itd. Zmiany anatomiczno-patologiczne polegają na wysypaniu gruzełków w błonie surowiczej lub w tkance podsurowiczej i czasami na obrzmieniu okolicznych węzłów chłonnych. W okresie wczesnym stwierdza się prócz tego cechy zapalenia odpowiedniego odcinka otrzewnej oraz złogi włóknika na niej, a w okresie późniejszym – zrosty i zgrubienia. Objawy. Gruźlicze ograniczone zapalenie otrzewnej rozpoczyna się ostro lub częściej powoli i objawia się bólami odpowiednio do usadowienia zapalenia, bolesnością uciskową, zaburzeniami oddawania stolca i gorączką. W -przypadkach usadowienia choroby w okolicy wyrostka robaczkowego obraz kliniczny niezmiernie przypomina ostre lub częściej przewlekłe zapalenie wyrostka i dopiero operacja stwierdza zapalenie gruźlicze. W przypadkach zapalenia gruźliczego torebki wątrobnej czasami można stwierdzić tarcie otrzewne. Gruźlicze zapalenie otrzewnej miedniczej (peLveoperitonitis tuberculosa) wchodzi raczej w zakres nauki o chorobach kobiecych. Gruźlicze zapalenie węzłów krezkowych z odpowiednim odcinkiem otrzewnej (suchoty krezkowe, tabes mesaraica). Rozpoznanie ograniczonego zapalenia gruźliczego otrzewnej nie jest łatwe. Często chorobę rozpoznaje się dopiero na stole operacyjnym lub sekcyjnym. O chorobie należy pamiętać w przypadkach gruźlicy narządów brzusznych. Rokowanie w ograniczonym zapaleniu gruźliczym otrzewnej zależy od choroby podstawowej, na tle której rozwinęło się ograniczone zapalenie gruźlicze otrzewnej. Suchoty krezkowe rokują niepomyślnie. Leczenie w ograniczonym, zapaleniu gruźliczym otrzewnej polega na przestrzeganiu bezwzględnego leżenia w łóżku, usilnego odżywiania i na stosowaniu zabiegów wywołujących miejscowe przekrwienie otrzewnej. 2. [podobne: wzorcowanie przyrządów pomiarowych, plastyka krocza, leczenie chrapania warszawa ]

Powiązane tematy z artykułem: leczenie chrapania warszawa plastyka krocza wzorcowanie przyrządów pomiarowych