Zapalenie naglosni u doroslych

65-letnia kobieta zgłosiła się na oddział ratunkowy z 7-dniową historią bólu gardła, trudnościami w połykaniu, stłumionym głosem i subiektywną gorączką. Po przebadaniu stwierdzono u niej brak stabilności przy normalnym nasyceniu tlenem (ciśnienie krwi, 140/86 mm Hg, nasycenie tlenem, 98%, podczas gdy pacjent oddychał otaczającym powietrzem). Badanie fizykalne wykazało łagodną tkliwość i obrzęk szyi przedniej, bez limfadenopatii szyjnej lub ślinotoku. Bliższe promieniowanie szyi szyi wykazało znak kciuka , wskazujące na napęczniałe nagłośnie, sugerujące zapalenie nagłośni. Tomografia komputerowa szyi ujawniła znaczny obrzęk i obrzęk nagłośni (panel B, strzałka), podstawa języka i migdałek językowy. Pośrednia laryngoskopia ujawniła rumień i zapalenie nagłośni i podstawy języka, z klinicznie znaczącym przerostem migdałków językowych i flegmą w gardle. Rozpoczęto podawanie ceftriaksonu i deksametazonu ze względu na ryz yko komplikacji dróg oddechowych. Pacjent był ściśle monitorowany w szpitalu przez 48 godzin. Kultury krwi pozostały ujemne. Objawy pacjenta uległy poprawie iw ciągu 3 dni po prezentacji mogła spożywać dietę doustną. Została wypisana do domu, aby ukończyć dodatkowy tydzień leczenia przeciwbakteryjnego doustnym cefuroksymem. Poprzednio zdrowa 65-letnia kobieta zgłosiła się na oddział ratunkowy z 7-dniową historią bólu gardła, trudności w połykaniu, stłumionym głosem i subiektywną gorączką. Po prezentacji stwierdzono jej brak stabilności i stabilną hemodynamicznie przy normalnym nasyceniu tlenem (ciśnienie krwi, 140/86 mm Hg, nasycenie tlenem, 98%, podczas gdy pacjent oddychał otaczającym powietrzem). Badanie fizykalne wykazało łagodną tkliwość i obrzęk szyi przedniej, bez limfadenopatii szyjnej lub ślinotoku. Bliższe promieniowanie szyi szyi wykazało znak kciuka (panel A, strzałka), wskazujące na napęczniałe nagłośnię, sugerując e zapalenie nagłośni. Tomografia komputerowa szyi ujawniła znaczny obrzęk i obrzęk nagłośni (panel B, strzałka), podstawa języka i migdałek językowy. Pośrednia laryngoskopia ujawniła rumień i zapalenie nagłośni i podstawy języka, z klinicznie znaczącym przerostem migdałków językowych i flegmą w gardle. Rozpoczęto podawanie ceftriaksonu i deksametazonu ze względu na ryzyko komplikacji dróg oddechowych. Pacjent był ściśle monitorowany w szpitalu przez 48 godzin. Kultury krwi pozostały ujemne. Objawy pacjenta uległy poprawie iw ciągu 3 dni po prezentacji mogła spożywać dietę doustną. Została wypisana do domu, aby ukończyć dodatkowy tydzień leczenia przeciwbakteryjnego doustnym cefuroksymem.

[więcej w: okulista na nfz wrocław, kwas salicylowy peeling, poradni zdrowia psychicznego ]

Powiązane tematy z artykułem: kwas salicylowy peeling okulista na nfz wrocław poradni zdrowia psychicznego