Rutynowa amoksycylina do nieskomplikowanego ostrego niedożywienia u dzieci cd

Pielęgniarka prowadząca badanie podawała pierwszą dawkę badanego leku w ośrodku zdrowia i poinstruowała opiekuna o podawaniu pozostałych dawek w domu. Adherencja została oceniona podczas pierwszej cotygodniowej wizyty poprzez bezpośrednie przesłuchanie opiekuna i przegląd kalendarza obrazkowego rejestrującego domowe podawanie badanego leku. Amoksycylina i placebo (uzyskane po kosztach od Investigational Drug Service, Perelman School of Medicine, University of Pennsylvania) były nieodróżnialne pod względem koloru i opakowania. Wszyscy pracownicy kliniczni i naukowcy nie byli świadomi zadań związanych z leczeniem. Procedury badania
Wszystkie dzieci otrzymały standardową opiekę ambulatoryjną w leczeniu niepowikłanego ciężkiego ostrego niedożywienia, zgodnie z wytycznymi Médecins sans Fronti.res i rządu Nigru. W skrócie, w momencie przyjęcia do programu żywieniowego dzieci otrzymywały RUTF (170 kcal na kilogram dziennie, Plumpy Nut, Nutriset) i rutynowe leki. Kontynuacja programu żywieniowego była przeprowadzana co tydzień w ośrodku zdrowia przez co najmniej 3 tygodnie. Podczas tych wizyt uzyskano wywiad chorobowy, przeprowadzono badanie fizykalne i ocenę antropometryczną.16 Dzieci zostały przeniesione do leczenia szpitalnego, jeśli miały jakiekolwiek powikłania kliniczne wymagające leczenia szpitalnego, utrata masy ciała o więcej niż 5% lub oba pomiędzy dwoma kolejnymi wizyty lub jeśli po 2 tygodniach nie miały przyrostu masy ciała. Cotygodniowe dane kontrolne były cenzurowane w momencie przeniesienia do opieki szpitalnej, ale status witalności oceniano 2 tygodnie i 4 tygodnie po dniu przeniesienia. Dzieci były obserwowane w ośrodkach zdrowia w czasie 4, 8 i 12 tygodni po przyjęciu do szkoły, niezależnie od ich statusu w programie żywieniowym; badanie fizykalne, pobieranie historii i ocena antropometryczna zostały powtórzone podczas tych wizyt kontrolnych.
Testowane laboratoryjnie
Zebrano stolec, mocz i próbki krwi przy przyjęciu do programu żywieniowego. Biorąc pod uwagę niską częstość występowania infekcji bakteryjnych i stosunkowo duże obciążenie pobierania próbek biologicznych wśród małych dzieci, zespół monitorujący dane i bezpieczeństwo zalecił pobieranie próbek od podgrupy 1000 dzieci w okresie 12 miesięcy. Próbki zostały przetransportowane do laboratorium Epicenter w Maradi w Nigrze i wysiane na pożywkę hodowlaną do inkubacji w dniu pobrania. 17 Bakterie chorobotwórcze zidentyfikowano przy użyciu standardowych technik biochemicznych, a wrażliwość na środki przeciwdrobnoustrojowe oceniano za pomocą dyfuzji dyskowej. Bakteriemię i bakteriurię zdefiniowano jako odpowiednio hodowlę krwi i moczu. Bakteryjne zapalenie żołądka i jelit zdefiniowano jako hodowlę kału pozytywną dla znanego patogenu i biegunki. Wyniki potwierdzonych bakteriemii lub bakteriurii udostępniono zespołom klinicznym w ciągu do 3 dni. Wizyta domowa została przeprowadzona tego samego dnia lub następnego dnia w celu ustalenia stanu klinicznego dziecka i zapewniono odpowiednie leczenie.
Wyniki badań
Głównym rezultatem było odzyskanie odżywienia o 8 tygodni. Odzyskanie wartości odżywczej udokumentowano po 3 tygodniach lub po 3 tygodniach, jeżeli dziecko uzyskało ocenę wagową -2 z wynikiem 2 lub wyższym podczas dwóch kolejnych wizyt oraz obwód środkowego ramienia powyżej 115 mm lub większy; jeśli nie było ostrego komplikacji lub obrzęku przez co najmniej 7 dni; oraz jeśli dziecko ukończyło wszystkie kuracje antybiotykowe i przeciwmalaryczne w momencie wypisu z programu żywieniowego.
Drugorzędne wyniki obejmowały brak odpowiedzi po 8 tygodniach, zgon z jakiejkolwiek przyczyny, niewywiązanie się (określone jako trzy lub więcej kolejnych nieodebranych cotygodniowych wizyt) i przeniesienie do opieki szpitalnej
[podobne: forum kulturystyczne, kursy fizjoterapia, wzorcowanie mierników ]

Powiązane tematy z artykułem: forum kulturystyczne kursy fizjoterapia wzorcowanie mierników