Przerwanie krazka miedzykregowego

25-letni mężczyzna zgłosił się na oddział ratunkowy z silnym bólem karku po tym, jak brał udział w kolizji dwóch pojazdów. Miał pełną siłę w swoich ramionach i nogach, normalne doznanie w lekkim dotyku i ukłucia, i żadnych zaburzeń zwieracza. Boczne zdjęcie rentgenowskie wykazało przerwanie krążka międzykręgowego między kręgami C2 i C3, kątowanie tylne fragmentu kręgu C2, złamanie lewej półkuli osi i mały fragment gorszej części przedniej (strzałka). Osiowy tomograf komputerowy potwierdził, że złamano prawy i lewy kanał kręgowy C2. Traumatyczne spondylolisteza osi, znana również jako złamanie kata, spowodowane jest nadmiernym rozciągnięciem szyi. Złamania te są klasyfikowane zgodnie ze stopniem odchylenia przednio-tylnego, obecnością rozerwania więzadła podłużnego tylnego, pozycją linii złamania oraz obecnością zwichnięcia stawu skokowego. Stabilne złamania przy minimalnym przemieszczeniu mogą być zarządzane za chowawczo z zewnętrznym unieruchomieniem, ale niestabilne złamania, jak w tym przypadku, wymagają stabilizacji chirurgicznej. Pacjent przeszedł przednią fuzję kręgów C2 i C3, a po 4 latach obserwacji nie miał żadnych deficytów neurologicznych i był wolny od bólu. 25-letni mężczyzna zgłosił się na oddział ratunkowy z silnym bólem karku po tym, jak brał udział w szybkiej kolizji dwóch pojazdów. Miał pełną siłę w swoich ramionach i nogach, normalne doznanie w lekkim dotyku i ukłucia, i żadnych zaburzeń zwieracza. Boczne zdjęcie rentgenowskie wykazało przerwanie krążka międzykręgowego między kręgami C2 i C3, kątowanie tylne fragmentu kręgu C2, złamanie lewej półkuli osi i mały fragment gorszej części przedniej (strzałka). Osiowy tomograf komputerowy potwierdził, że złamano prawy i lewy kanał kręgowy C2. Traumatyczne spondylolisteza osi, znana również jako złamanie kata, spowodowane jest nadmiernym rozciągnięciem szyi. Złamania te są klasyfikowane zgodnie ze stopniem odchylenia przednio-tylnego, obecnością rozerwania więzadła podłużnego tylnego, pozycją linii złamania oraz obecnością zwichnięcia stawu skokowego. Stabilne złamania przy minimalnym przemieszczeniu mogą być zarządzane zachowawczo z zewnętrznym unieruchomieniem, ale niestabilne złamania, jak w tym przypadku, wymagają stabilizacji chirurgicznej. Pacjent przeszedł przednią fuzję kręgów C2 i C3, a po 4 latach obserwacji nie miał żadnych deficytów neurologicznych i był wolny od bólu.

[hasła pokrewne: rehabilitacja niemowląt, orteza stawu skokowego, zabiegi rehabilitacyjne ]

Powiązane tematy z artykułem: orteza stawu skokowego rehabilitacja niemowląt zabiegi rehabilitacyjne