Otoczka keloidu

24-letni mężczyzna przeszedł operację klatki piersiowej, a 8 tygodni później w miejscu nacięcia rozwinęły się bezobjawowe, przypominające nowotwory zmiany skórne. Pacjent otrzymywał albendazol jako terapię wspomagającą. Dokonano klinicznej diagnozy keloidu. Keloidy zwykle pojawiają się w odpowiedzi na uszkodzenia skórne, takie jak rany chirurgiczne, rany szarpane, oparzenia lub stany zapalne skóry. Ponieważ nawroty są częste, zwykle nie zaleca się usuwania chirurgicznego; Leczenie zastrzykami z glukokortykoidami, laseroterapią lub radioterapią może być wypróbowane, ale zwykle wiąże się ze słabą odpowiedzią. Biorąc pod uwagę duży rozmiar zmiany u tego pacjenta, wykonano chirurgiczne wycięcie, z natychmiastową infiltracją glukokortykoidów. Nie było nawrotu miesiąc po operacji, a pacjent został utracony do dalszej obserwacji. 24-letni mężczyzna przeszedł operację klatki piersiowej płucnej choroby hydatidowej, a 8 tygodni pó niej w miejscu nacięcia rozwinęły się bezobjawowe, przypominające nowotwory zmiany skórne. Pacjent otrzymywał albendazol jako terapię wspomagającą. Dokonano klinicznej diagnozy keloidu. Keloidy zwykle pojawiają się w odpowiedzi na uszkodzenia skórne, takie jak rany chirurgiczne, rany szarpane, oparzenia lub stany zapalne skóry. Ponieważ nawroty są częste, zwykle nie zaleca się usuwania chirurgicznego; Leczenie zastrzykami z glukokortykoidami, laseroterapią lub radioterapią może być wypróbowane, ale zwykle wiąże się ze słabą odpowiedzią. Biorąc pod uwagę duży rozmiar zmiany u tego pacjenta, wykonano chirurgiczne wycięcie, z natychmiastową infiltracją glukokortykoidów. Nie było nawrotu miesiąc po operacji, a pacjent został utracony do dalszej obserwacji.

Ignacio Valenzuela Salas, MD
Szpital Valle de los Pedroches, Pozoblanco, Hiszpania
com
Andrea Fernández Miralbell, MD