Ograniczenia w zakresie zdolności Medicare do kontrolowania rosnących wydatków na leki przeciwnowotworowe ad 6

Jednak trudno im zdyskontować postęp, jaki dokonał się ogólnie w leczeniu raka i całkowicie oddzielić to od wysokich cen, jakie innowacyjne terapie przeciwnowotworowe są w stanie wychwycić. Postępy poczynione w leczeniu pacjentów z przewlekłą białaczką szpikową i rakiem nerkowokomórkowym pojawiły się na przykład w wyniku odkrycia nowych terapii, które osiągają wysokie ceny.25,26 Podobnie, podwojenie mediany czasu przeżycia czas pomiędzy pacjentami z przerzutowym rakiem okrężnicy można w dużej mierze przypisać nowym terapiom, które są znacznie droższe niż wcześniejsze metody leczenia, które wyparły.6 Niektórzy ekonomiści zdrowia twierdzą, że istnieje związek przyczynowo-skutkowy między wysokimi cenami a tempem innowacji, co sugerowałoby że wysiłki na rzecz ograniczenia wydatków na leki przeciwnowotworowe opóźniłyby tempo innowacji27 Dlatego decydenci muszą zdecydować, czy chcą uzyskać niższe ceny i zmniejszyć wydatki na leki przeciwnowotworowe przez Medicare, a jeśli tak, to muszą zdecydować, w jaki sposób osiągnąć te cele bez dławienia korzystnych innowacji. Jednym z możliwych podejść jest rozważne zmienianie lub odwracanie praw, które ograniczają elastyczność Medicare w odniesieniu do leków przeciwnowotworowych, a jednocześnie szybko zmierzają w kierunku stworzenia ośrodka o porównywalnej skuteczności, który mógłby kierować działaniami Medicare30. Takie centrum mogłoby pomóc Medicare zapewnić, że leki przeciwnowotworowe są objęte, gdy ich użycie jest uzasadnione i konieczne, ale nie są objęte, gdy nie jest. Centrum to mogłoby również stworzyć solidne ramy do klasyfikowania leków na raka i innych leków specjalistycznych jako wymienne, gdy są oparte na ocenie klinicznej, a nie farmakologicznej. Osiągnęłoby to dwa cele. Producenci będą starali się dowieść poprzez badania kliniczne, że ich produkty nie są wymienne z innymi związkami dostępnymi na rynku, ale raczej przewyższają ich konkurentów. Tymczasem, Medicare i inni płatnicy mogliby stosować formuły zwrotu, które zachęcałyby do niższych cen, gdy produkty faktycznie są zamienne klinicznie.
Nadanie Medicare uprawnień (lub upoważnienia) do realizowania niewielkich projektów demonstracyjnych dotyczących potencjalnych płatności w ramach opieki nad chorymi na raka może doprowadzić do ostatecznego wyrównania zachęt zarówno dla płatników, jak i dla dostawców. Po części pomogłoby to w cofnięciu niektórych problematycznych zachęt, z którymi borykają się lekarze ze względu na system zwrotu kosztów zapłacić i zapłacić . W ramach tego systemu, onkolodzy zyskują, kiedy mogą kupić lek od producenta za mniej niż kwota zwrotu, którą uzyskują poprzez fakturowanie za lek po jego podaniu.31,32 Takie projekty demonstracyjne musiałyby obejmować mechanizmy i pomiary zapewniające, że pacjenci są niepoddany leczeniu, ocena, którą można by osiągnąć poprzez monitorowanie, czy onkolodzy przestrzegają wytycznych dotyczących praktyki33
Medicare może korzystać z wielu innych strategii dotyczących ograniczenia kosztów i wykorzystania. Na przykład UnitedHealthcare wprowadziło uprzednie zezwolenie dla lekarzy zamawiających trastuzumab (Herceptin, Genentech). Ich główny oficer ds. Onkologii poinformował, że program prawdopodobnie zmniejszy wykorzystanie o około 15 do 20% .34 Ceny referencyjne to wersja zwrotu LCA, w której płatnik pokrywa jedynie koszt najtańszej alternatywy, a pacjenci płacą różnicę jeśli chcą produktu o wyższej cenie.35,36 Płatność za wyniki to nieco nowy pomysł, który wiąże się z refundacją leku przez płatnika tylko wtedy, gdy działa . Jeden z widocznych przykładów: na podstawie wstępnej umowy, National Health Służba (NHS) zwróci kwoty bortezomibu (Velcade, Johnson & Johnson), jeśli ma działanie terapeutyczne, ale nie refunduje za lek, gdy go nie ma.37 NHS eksperymentowała również z ograniczeniem zasięgu tylko do leków, które są kosztowne . -efektywny. Krajowy Instytut Klinicznej Skuteczności w Wielkiej Brytanii jest podmiotem, któremu powierzono takie decyzje.38
Tak więc, jeśli decydenci będą dążyć do spowolnienia wzrostu cen leków i wydatków na raka, mogą umożliwić Medicare korzystanie z istniejących podejść lub zapewnić przepisy, które umożliwią programowi eksperymentowanie z nowymi. Dotychczasowe sukcesy Medicare w kilku powiązanych obszarach sugerują, że potencjalne zmniejszenie wydatków na leki przeciwnowotworowe może mieć znaczenie. Ustalenie, czy takie działania mają utrudnić lub przyczynić się do innowacji, powinno stanowić ważną część procesu przeglądu.
Finansowanie i ujawnianie informacji
Dr Bach zgłasza otrzymywanie opłat za konsultacje od Genentech, Wyeth i Abraxis oraz opłat za wykłady od Genentech, Biogen Idec i Johnson & Johnson. Sprawozdawca podaje się jako starszy doradca CMS od lutego 2005 r. Do listopada 2006 r. Nie zgłoszono żadnego innego potencjalnego konfliktu interesów związanego z tym artykułem.
Ten artykuł (10.1056 / NEJMhpr0807774) został opublikowany 27 stycznia 2009 r.
Dziękuję Jacqueline Snow w Memorial Sloan-Kettering Cancer Center za jej pomoc badawczą i Joanowi Sokolovskyu w Komitecie Doradczym ds. Płatności Medicare za jej pomocne komentarze.
Author Affiliations
Z Health Research Research Group, Memorial Sloan-Kettering Cancer Center, Nowy Jork.

Materiał uzupełniający
[więcej w: żuraw warsztatowy, dobry fizjoterapeuta warszawa, kursy fizjoterapia ]

Powiązane tematy z artykułem: dobry fizjoterapeuta warszawa kursy fizjoterapia żuraw warsztatowy