Odpowiedź Placebo i moc nieświadomego uzdrawiania

Richard Kradin, jak wyjaśnia w sekcji poświęconej potwierdzeniom swojej książki, postanawia opracować model wyjaśniający dla reakcji placebo ze szczególnym zainteresowaniem fizjologią ciała i umysłu oraz możliwymi mechanizmami reakcji – co oznacza korzystne reakcje na fakt leczenia, a nie samego leczenia. Kradin rzeczywiście szczegółowo opisuje różne wierzenia i wyjaśnienia dotyczące reakcji placebo. Jedną z trudności w próbach wyjaśnienia i analizy efektów placebo, jak Kradin rozpoznaje przynajmniej przez pewien czas, jest to, że odpowiedzi nie mierzy się w badaniach klinicznych. To, co mierzymy, to zmiana w grupie placebo – bez względu na jej przyczynę. Ta niepewność sprawia, że bardzo trudno jest odkryć i opisać przyczynę reakcji. Imiona są ważne. Gdyby kontrolowane placebo próby były nazywane kontrolowanymi próbami bez ślepej próby , czy ludzie sądzili, że zmiana w grupie, która nie otrzymała leczenia, była skutkiem efektu placebo. W rzeczywistości, jak Kradin rozpoznaje i wyjaśnia w rozdziale zatytułowanym Krótka historia medycyny i zmieniające się implikacje placebo , grupa placebo jest odpowiedzialna za wszystkie zmiany u pacjentów, które nie są wynikiem leczenia. Pacjenci, którzy nie otrzymują leczenia, mogą poprawić się z wielu powodów innych niż faktyczna reakcja placebo, w tym naturalna historia choroby, inne leczenie lub zmiana środowiska, oraz optymistyczna ocena stanu zdrowia pacjenta przez pacjenta lub lekarza.
W odniesieniu do naturalnego przebiegu choroby, każdy wiedziałby, że grupa placebo w próbie zakażenia górnych dróg oddechowych, na przykład, wykazywałaby wyraźną poprawę o 2 tygodnie i uznałaby, że jest to wynikiem naturalnego przebiegu choroby – nie odpowiedź na placebo. Ludzie są mniej świadomi tego, jak bardzo spontaniczna poprawa może wystąpić u pacjentów z wieloma innymi schorzeniami, takimi jak depresja, bezsenność, ból krzyża i chroniczne zmęczenie. Oprócz spontanicznej zmienności, pacjenci na ogół wchodzą do badań klinicznych, gdy ich objawy są stosunkowo ciężkie (zapewniają to kryteria wstępne), tak że nawet w przypadku pacjentów z przewlekłą chorobą regresja do średniej doprowadzi średnio do poprawy.
Inne leczenie lub zmiana środowiska może również spowodować poprawę stanu pacjenta. Samo środowisko leczenia może prowadzić do poprawy. Na przykład w próbach depresyjnych często rozmawiają pacjenci z pielęgniarkami i lekarzami, a oceny, jakie otrzymują od nich, podobne do zalecanych terapii, przyczyniają się do uderzających ulepszeń, które często obserwowane są w grupach placebo.
Pacjenci mogą również wydawać się poprawić z powodu optymistycznych ocen, które są podawane przez nich samych lub ich lekarzy. Stany symptomatyczne są mierzone albo przez ocenę ciężkości pacjenta, albo przez lekarza interpretację stanu pacjenta. Optymizm wynikający z oczekiwanego efektu narkotykowego może wpływać na te raporty, nawet jeśli nie ma rzeczywistych zmian.
Kradin w pewnym stopniu to postrzega, a nawet zauważa, że brak rozpoznania tych wpływów był w samym sercu artykułu Henry ego Beechera Potężne Placebo , opublikowanego w 1955 r. W Journal of the American Medical Association, w którym placebo skuteczność odnotowano około 35% przypadków
[więcej w: forskolina skutki uboczne, lekarz rodzinny słowackiego, kwas salicylowy peeling ]

Powiązane tematy z artykułem: forskolina skutki uboczne kwas salicylowy peeling lekarz rodzinny słowackiego