Lista kontrolna bezpieczeństwa chirurgicznego mająca na celu zmniejszenie zachorowalności i umieralności w globalnej populacji

Opieka chirurgiczna jest integralną częścią opieki zdrowotnej na całym świecie, z około 234 milionami operacji wykonywanych rocznie.1 Ta roczna objętość przewyższa obecnie liczbę porodów.2 Chirurgia wykonywana jest w każdej społeczności: zamożnej i biednej, wiejskiej i miejskiej oraz w wszystkie regiony. Bank Światowy poinformował, że w 2002 r. Szacunkowo 164 miliony lat życia skorygowanych o niepełnosprawność, stanowiących 11% całego obciążenia chorobą, można przypisać warunkom możliwym do leczenia chirurgicznego.3 Chociaż opieka chirurgiczna może zapobiegać utracie życia lub kończyn, jest również związane ze znacznym ryzykiem komplikacji i śmierci. Ryzyko powikłań jest słabo scharakteryzowane w wielu częściach świata, ale badania w krajach uprzemysłowionych wykazały okołooperacyjną częstość zgonów z chirurgii szpitalnej o 0,4 do 0,8% i częstość poważnych powikłań od 3 do 17% .4,5 Te W krajach rozwijających się wskaźniki te będą znacznie wyższe.6-9 Tak więc, opieka chirurgiczna i związane z nią powikłania stanowią znaczny ciężar choroby wartej uwagi ze strony społeczności publicznej na całym świecie. Dane sugerują, że co najmniej połowa wszystkich powikłań chirurgicznych jest możliwa do uniknięcia.4,5 Wykazano, że wcześniejsze wysiłki mające na celu wdrożenie praktyk zaprojektowanych w celu zmniejszenia liczby wypadków w miejscu pracy lub urazów związanych z anestezją znacznie zmniejszają komplikacje.10-12 Coraz więcej dowodów łączy pracę zespołową w chirurgii z lepszymi wynikami, a dobrze funkcjonujące zespoły osiągają znacznie niższe wskaźniki zdarzeń niepożądanych. 13 .14
Tabela 1. Tabela 1. Elementy listy kontrolnej bezpieczeństwa chirurgicznego. W 2008 r. Światowa Organizacja Zdrowia (WHO) opublikowała wytyczne określające wiele zalecanych praktyk w celu zapewnienia bezpieczeństwa pacjentom operowanym na całym świecie.15 Na podstawie tych wytycznych opracowaliśmy 19-punktową listę kontrolną, która ma być stosowana na całym świecie i obniżona stawka poważnych powikłań chirurgicznych (Tabela 1). (Sformatowana lista kontrolna znajduje się w dodatkowym dodatku, dostępnym wraz z pełnym tekstem tego artykułu na stronie.) Postawiliśmy hipotezę, że wdrożenie tej listy kontrolnej i związanych z nią zmian kulturowych oznacza zmniejszenie wskaźników śmierci i poważnych powikłań po operacji w różnych warunkach .
Projekt badania
Tabela 2. Tabela 2. Charakterystyka szpitali uczestniczących. Tabela 3. Tabela 3. Chirurgiczne zasady bezpieczeństwa obowiązujące w szpitalach uczestniczących przed badaniem. W ośmiu szpitalach uczestniczących jako ośrodki pilotażowe w programie Bezpieczna operacja ratuje życie przeprowadziliśmy prospektywne badanie okresów przedinterpretacyjnych i postinterwencyjnych (Tabela 2). Instytucje te zostały wybrane na podstawie ich rozmieszczenia geograficznego w regionach WHO, w celu przedstawienia zróżnicowanego zestawu środowisk społeczno-ekonomicznych, w których przeprowadzana jest operacja. W tabeli 3 wymieniono zasady bezpieczeństwa chirurgicznego obowiązujące w każdej instytucji przed badaniem. Wymagaliśmy, aby prowadzący badania w każdym miejscu prowadził projekt lokalnie, a administracja szpitala wspierała interwencję. Lokalny kolektor danych został wybrany w każdym miejscu i przeszkolony przez czterech głównych badaczy w identyfikacji i raportowaniu miar procesu i komplikacji. Osoba ta pracowała w pełnym wymiarze godzin i nie miała obowiązków klinicznych na stanowisku badawczym
[więcej w: forum kulturystyczne, żuraw warsztatowy, Upadłość transgraniczna ]

Powiązane tematy z artykułem: forum kulturystyczne Upadłość transgraniczna żuraw warsztatowy