Lista kontrolna bezpieczeństwa chirurgicznego mająca na celu zmniejszenie zachorowalności i umieralności w globalnej populacji czesc 4

Ostatecznie podzieliliśmy lokalizacje na podstawie tego, czy znajdowali się w krajach o wysokim lub niskim lub średnim dochodzie, i powtórzyliśmy naszą analizę podstawowych punktów końcowych. Wszystkie podane wartości P są dwustronne i nie wprowadzono żadnych korekt dla wielokrotnych porównań. Wyniki
Tabela 4. Tabela 4. Charakterystyka pacjentów i procedur przed i po implementacji listy kontrolnej, według witryny. Do badania zakwalifikowano 3733 pacjentów w okresie wyjściowym oraz 3955 pacjentów po wdrożeniu listy kontrolnej. Tabela 4 wymienia charakterystykę pacjentów i ich rozmieszczenie w miejscach; nie było istotnych różnic między pacjentami w dwóch fazach badania.
Tabela 5. Tabela 5. Wyniki przed wdrożeniem listy kontrolnej i po niej, według witryny. Częstość powikłań we wszystkich ośrodkach spadła z 11,0% na początku do 7,0% po wprowadzeniu listy kontrolnej (P <0,001); całkowita śmiertelność w szpitalu spadła z 1,5% do 0,8% (p = 0,003) (tabela 5). Ogólny odsetek infekcji w miejscu pracy oraz nieplanowana ponowna operacja również zmniejszyła się istotnie (P <0,001 i P = 0,047). Dane operacyjne zostały zebrane przez lokalnego gromadzącego dane poprzez bezpośrednią obserwację dla 37,5% pacjentów i przez nieobserwowane zespoły kliniczne do końca. Ani obecność, ani nieobecność bezpośredniego obserwatora, ani zmiany w mieszance przypadku nie wpłynęły na istotność zmian odsetka powikłań (P <0,001 dla obu modeli alternatywnych) lub wskaźnika zgonu (P = 0,003 przy obecności lub braku bezpośredniego uwzględniona obserwacja i P = 0,002 ze zmiennymi typu case-mix). Stawka komplikacji spadła z 10,3% przed wprowadzeniem listy kontrolnej do 7,1% po jej wprowadzeniu do obszarów o wysokich dochodach (P <0,001) i od 11,7% do 6,8% wśród miejsc o niższych dochodach (P <0,001). Wskaźnik śmiertelności został zmniejszony z 0,9% przed wprowadzeniem listy kontrolnej do 0,6% później w miejscach o wysokich dochodach (P = 0,18) i od 2,1% do 1,0% w miejscach o niższych dochodach (P = 0,006), chociaż tylko ostatnia różnica była znaczący. W analizie krzyżowej wpływ interwencji listy kontrolnej na wskaźnik zgonu lub powikłań pozostawał istotny po usunięciu dowolnego miejsca z modelu (P <0,05). Nie stwierdzono również zmiany istotności efektu na podstawie grupowania (P = 0,003 dla wskaźnika zgonu i P = 0,001 dla wskaźnika powikłań).
Tabela 6. Tabela 6. Wybrane środki procesowe przed i po wdrożeniu listy kontrolnej według witryny. Tabela 6 pokazuje zmiany w sześciu zmierzonych procesach w każdym miejscu po wprowadzeniu listy kontrolnej. W okresie odniesienia wszystkie 6 zmierzonych wskaźników bezpieczeństwa wykonano u 34,2% pacjentów, a po wprowadzeniu listy kontrolnej do 56,7% (P <0,001). W każdym miejscu wdrożenie listy kontrolnej wymagało również rutynowych wyników prezentacji zespołu, briefingów i odpraw, ale nie można było zmierzyć wskaźników przestrzegania zasad.
Dyskusja
Wprowadzenie listy kontrolnej bezpieczeństwa chirurgicznego WHO do sal operacyjnych w ośmiu różnych szpitalach wiązało się z wyraźną poprawą wyników chirurgicznych. Współczynniki powikłań pooperacyjnych spadły średnio o 36%, a śmiertelność spadła o podobną kwotę
[przypisy: diagnoza sensoryczna, okulista na nfz wrocław, ginekolog z certyfikatem fmf ]

Powiązane tematy z artykułem: diagnoza sensoryczna ginekolog z certyfikatem fmf okulista na nfz wrocław