Lista kontrolna bezpieczeństwa chirurgicznego mająca na celu zmniejszenie zachorowalności i umieralności w globalnej populacji ad 5

Wszystkie lokalizacje zmniejszyły częstość poważnych powikłań pooperacyjnych, ze znaczną redukcją w trzech lokalizacjach, jednym w lokalizacji o wysokim dochodzie i dwóch w miejscach o niższych dochodach. Redukcja powikłań została zachowana, gdy analiza została dostosowana dla zmiennych typu case-mix. Ponadto, chociaż efekt interwencji był silniejszy w niektórych lokalizacjach niż w innych, żadna strona nie była odpowiedzialna za ogólny efekt, ani też efekt ograniczony wyłącznie do stron o wysokich dochodach lub o niskich dochodach. Zmniejszenie liczby zgonów i powikłań sugeruje, że program listy kontrolnej może poprawić bezpieczeństwo pacjentów chirurgicznych w różnych środowiskach klinicznych i ekonomicznych. Podczas gdy dowody poprawy wyników chirurgicznych są znaczne i silne, dokładny mechanizm poprawy jest mniej oczywisty i najprawdopodobniej wieloczynnikowy. Korzystanie z listy kontrolnej dotyczyło zarówno zmian w systemach, jak i zmian zachowań poszczególnych zespołów chirurgicznych. Aby wdrożyć listę kontrolną, wszystkie strony musiały wprowadzić formalną przerwę w opiece podczas operacji przedoperacyjnych wprowadzeń zespołu i briefingów oraz pooperacyjne odprawy, praktyki zespołowe, które wcześniej okazały się związane z ulepszonymi procesami bezpieczeństwa i postawami14,20,21 oraz z częstość powikłań i zgonów zmniejszyła się aż o 80% .13 Filozofia zapewnienia prawidłowej tożsamości pacjenta i miejsca przez przedoperacyjne oznaczanie miejsca, ustne potwierdzenie na sali operacyjnej i inne środki okazały się nowością w większości badań szpitale.
Ponadto instytucja listy kontrolnej wymagała zmian w systemach w trzech instytucjach, w celu zmiany lokalizacji podawania antybiotyków. Implementacja listy kontrolnej zachęciła do podawania antybiotyków na sali operacyjnej, a nie na oddziałach przedoperacyjnych, gdzie częste są opóźnienia. Lista kontrolna dostarczyła dodatkowego doustnego potwierdzenia właściwego stosowania antybiotyków, zwiększając wskaźnik przestrzegania zasad z 56 do 83%; wykazano, że tylko ta interwencja zmniejsza częstość infekcji w miejscu operacyjnym o 33 do 88%. 22-28 Inne środki potencjalnie ratujące życie również były bardziej prawdopodobne, w tym obiektywna ocena drogi oddechowej i zastosowanie pulsoksymetrii, chociaż zmiana w tych środkach było mniej dramatyczne.15 Chociaż pominięcie poszczególnych kroków było nadal częste, ogólna zgodność z podgrupą sześciu wskaźników bezpieczeństwa wzrosła o dwie trzecie. Suma tych indywidualnych zmian systemowych i behawioralnych może uwzględniać obserwowane zmiany.
Innym mechanizmem może być jednak efekt Hawthornea, poprawa wydajności dzięki znajomości przedmiotów przez obserwowanych. 29 Wpływ tego efektu jest trudny do rozplątania w tym badaniu. Lista kontrolna jest prowadzona przez rówieśników i ma na celu stworzenie zbiorowej świadomości wśród zespołów chirurgicznych na temat tego, czy procesy bezpieczeństwa są zakończone. Jednak nasza analiza pokazuje, że obecność personelu badawczego na sali operacyjnej nie była odpowiedzialna za zmianę częstości powikłań.
To badanie ma kilka ograniczeń. Opracowano projekt obejmujący porównanie danych dotyczących zapobiegania interwencjom z danymi z okresu pointerwencji i kolejną rekrutację dwóch grup pacjentów z tych samych sal operacyjnych w tych samych szpitalach, ponieważ nie było możliwe losowe przypisanie korzystania z listy kontrolnej do konkretnych operacji. pokoje bez znaczącego zanieczyszczenia krzyżowego
[hasła pokrewne: agencja statystów, rehabilitacja niemowląt, kursy fizjoterapia ]

Powiązane tematy z artykułem: agencja statystów kursy fizjoterapia rehabilitacja niemowląt