Jezyk truskawkowy

8-letnia dziewczynka została przyjęta do szpitala z 7-dniową historią gorączki i wysypki. Miała rozproszoną plamę na ustach, pęknięte wargi i truskawkowy język, a jej temperatura wynosiła 39 ° C. Miała nietypowy zastrzyk spojówek w obu oczach, kilka powiększonych węzłów chłonnych szyjnych, rumień dłoni i podeszew, łagodny obrzęk rąk i przytarczenie okołopaznokciowe. Badanie kardiologiczne było prawidłowe. Przeprowadzono kliniczną diagnozę choroby Kawasaki. Badania laboratoryjne wykazały leukocytozę z liczbą białych krwinek wynoszącą 13 000 na milimetr sześcienny (zakres referencyjny, 3500-10,500) i podwyższoną szybkością sedymentacji erytrocytów wynoszącą 80 mm na godzinę (zakres referencyjny, od 0 do 29). Liczba płytek krwi i wyniki elektrokardiografii oraz echokardiografii były prawidłowe. Była leczona aspiryną i immunoglobuliną podczas przyjęcia i 8 tygodni później podczas wizyty kontrolnej. Choroba Kawasaki jest zap aleniem naczyń w dzieciństwie. Występuje najczęściej u dzieci w wieku poniżej 5 lat i zwykle dotyka tętnice średniej wielkości. Dokładna diagnoza i wczesne interwencje terapeutyczne mogą zmniejszyć ryzyko nieprawidłowości w tętnicach wieńcowych. Nie ma testu diagnostycznego swoistego dla choroby Kawasaki; Diagnoza opiera się na charakterystycznych objawach klinicznych i wykluczeniu innych możliwości diagnostyki różnicowej, w tym innych zakaźnych przypadków dzieciństwa i reakcji na leki. 8-letnia dziewczynka została przyjęta do szpitala z 7-dniową historią gorączki i wysypki. Miała rozproszoną plamę w plamie, pęknięte wargi i truskawkowy język, a jej temperatura wynosiła 39 ° C. Miała nietypowy zastrzyk spojówek w obu oczach, kilka powiększonych węzłów chłonnych szyjnych, rumień dłoni i podeszew, łagodny obrzęk rąk i przytarczenie okołopaznokciowe. Badanie kardiologiczne było prawidłowe. Przeprowadzono kliniczną diagnozę choroby Kawasaki. Badania laboratoryjne wykazały leukocytozę z liczbą białych krwinek wynoszącą 13 000 na milimetr sześcienny (zakres referencyjny, 3500-10,500) i podwyższoną szybkością sedymentacji erytrocytów wynoszącą 80 mm na godzinę (zakres referencyjny, od 0 do 29). Liczba płytek krwi i wyniki elektrokardiografii oraz echokardiografii były prawidłowe. Była leczona aspiryną i immunoglobuliną podczas przyjęcia i 8 tygodni później podczas wizyty kontrolnej. Choroba Kawasaki jest zapaleniem naczyń w dzieciństwie. Występuje najczęściej u dzieci w wieku poniżej 5 lat i zwykle dotyka tętnice średniej wielkości. Dokładna diagnoza i wczesne interwencje terapeutyczne mogą zmniejszyć ryzyko nieprawidłowości w tętnicach wieńcowych. Nie ma testu diagnostycznego swoistego dla choroby Kawasaki; Diagnoza opiera się na charakterystycznych objawach klinicznych i wykluczeniu innych możliwości diagnostyki różnicowej, w tym innych zakaźnych przypadków dzieci stwa i reakcji na leki.

[więcej w: kolejka skierowań do sanatorium, najrzadsze choroby genetyczne, leki na sen na recepte wykaz ]

Powiązane tematy z artykułem: kolejka skierowań do sanatorium leki na sen na recepte wykaz najrzadsze choroby genetyczne