Infekcja C. septicum

82-letni mężczyzna z cukrzycą, który 10 lat wcześniej przeszedł całkowitą wymianę stawu biodrowego, zgłosił się do oddziału ratunkowego z ostrym początkiem bólu w lewym biodrze i pachwinie oraz gorączką (temperatura 39,2 ° C). Po przedstawieniu ciśnienie krwi wynosiło 96/57 mm Hg, a liczba białych krwinek wynosiła 12 400 na mililitr sześcienny. Radiogram, a następnie skan tomograficzny biodra (odpowiednio panele A i B) pokazały swobodne powietrze rozciągające się poprzecznie do krętarza większego i przewyższające element panewki. Wprowadzono antybiotykoterapię o szerokim spektrum działania, a pacjent poddano pilnemu oczyszczeniu chirurgicznemu z usunięciem komponentu panewkowego; wewnątrz stawowe hodowano Clostridium septicum. Infekcję pomyślnie leczono 6-tygodniową terapią antybiotykową (ostatecznie zwężoną na penicylinę G na podstawie wrażliwości), umieszczeniem przegubowego przerywnika cementowego i seryjnymi rozwłóknieni ami. Ponieważ infekcja C. septicum jest powiązana z rakiem jelita grubego, wykonano kolonoskopię po ustąpieniu ostrej choroby, która ujawniła grzybiczą masę o średnicy 6 cm w wstępującej okrężnicy. Patologiczne zmiany wykazały gruczolakoraka, a dalsza ocena nie wykazała choroby przerzutowej. Pacjent był poddany hemicolektomii i dobrze się regenerował. 82-letni mężczyzna z cukrzycą, który 10 lat wcześniej przeszedł całkowitą wymianę stawu biodrowego, zgłosił się do oddziału ratunkowego z ostrym początkiem bólu w lewym biodrze i pachwinie oraz gorączką (temperatura 39,2 ° C). Po przedstawieniu ciśnienie krwi wynosiło 96/57 mm Hg, a liczba białych krwinek wynosiła 12 400 na mililitr sześcienny. Radiogram, a następnie skan tomograficzny biodra pokazały swobodne powietrze rozciągające się poprzecznie do krętarza większego i przewyższające element panewki. Wprowadzono antybiotykoterapię o szerokim spektrum działania, a pacjent poddano p ilnemu oczyszczeniu chirurgicznemu z usunięciem komponentu panewkowego; wewnątrz stawowe hodowano Clostridium septicum. Infekcję pomyślnie leczono 6-tygodniową terapią antybiotykową (ostatecznie zwężoną na penicylinę G na podstawie wrażliwości), umieszczeniem przegubowego przerywnika cementowego i seryjnymi rozwłóknieniami. Ponieważ infekcja C. septicum ma znane powiązanie z rakiem jelita grubego, wykonano kolonoskopię po ustąpieniu ostrej choroby, która ujawniła grzybiczą masę o średnicy 6 cm w wstępującej okrężnicy. Patologiczne zmiany wykazały gruczolakoraka, a dalsza ocena nie wykazała choroby przerzutowej. Pacjent był poddany hemicolektomii i dobrze się regenerował.

John C. Kurylo, MD
Andrew H. Schmidt, MD
Centrum Medyczne Hrabstwa Hennepin, Minneapolis, MN
john.kurylo. com