Choroby skóry

U 19-letniego mężczyzny stwierdzono wrodzone zmiany skórne w okolicy lewego obojczyka, ze ściśle ułożonymi, poszerzonymi pęcherzykowymi otworami z keratynowymi zatyczkami przypominającymi klasyczne zaskórniki. Otwory te były rozmieszczone liniowo wzdłuż lewego obojczyka i rozciągały się do górnej części pleców, z subtelną dyspigmentacją tła, która nie miała wyraźnego wzorca. Nie było żadnych związanych zaburzeń neurologicznych lub szkieletowych. Nevus comedonicus, hamartoma jednostki włosowo-łojowej, występuje w momencie narodzin lub rozwija się we wczesnym dzieciństwie. Zwykle jest bezobjawowa z predyspozycją do twarzy, szyi, klatki piersiowej i ramion, a wzrost przyspiesza się w okresie dojrzewania. Stan może być skomplikowany w wyniku zapalenia lub wtórnej infekcji i może być związany z anomaliami szkieletowymi lub ośrodkowego układu nerwowego i zaćmą w kontekście zespołu nevus comedonicus. Badania histopatologiczne na bi opsji skóry zwykle wykazują duże, zgrupowane, poszerzone ujścia pęcherzykowe wypełnione keratyną, ale pozbawione wałków włosowych. Opcje leczenia obejmują terapię miejscową, leczenie laserowe i zabieg chirurgiczny. Ten pacjent odmówił dalszej interwencji i nadal jest monitorowany w klinice. U 19-letniego mężczyzny stwierdzono wrodzone zmiany skórne w okolicy lewego obojczyka (panel A), ze ściśle ułożonymi, poszerzonymi pęcherzykowymi otworami z keratynowymi zatyczkami przypominającymi klasyczne zaskórniki (panel B). Otwory te były rozmieszczone liniowo wzdłuż lewego obojczyka i rozciągały się do górnej części pleców, z subtelną dyspigmentacją tła, która nie miała wyraźnego wzorca. Nie było żadnych związanych zaburzeń neurologicznych lub szkieletowych. Nevus comedonicus, hamartoma jednostki włosowo-łojowej, występuje w momencie narodzin lub rozwija się we wczesnym dzieciństwie. Zwykle jest bezobjawowa z predyspozycją do twarzy, szyi , klatki piersiowej i ramion, a wzrost przyspiesza się w okresie dojrzewania. Stan może być skomplikowany w wyniku zapalenia lub wtórnej infekcji i może być związany z anomaliami szkieletowymi lub ośrodkowego układu nerwowego i zaćmą w kontekście zespołu nevus comedonicus. Badania histopatologiczne na biopsji skóry zwykle wykazują duże, zgrupowane, poszerzone ujścia pęcherzykowe wypełnione keratyną, ale pozbawione wałków włosowych. Opcje leczenia obejmują terapię miejscową, leczenie laserowe i zabieg chirurgiczny. Ten pacjent odmówił dalszej interwencji i nadal jest monitorowany w klinice.

[przypisy: enel med wrocław cennik, poradnia psychologiczna kraków, ginekolog po angielsku ]

Powiązane tematy z artykułem: enel med wrocław cennik ginekolog po angielsku poradnia psychologiczna kraków